Bine ai ajuns la M.R.L.!
Să facem cunoștință!

Noi suntem Management Reorganizare Lichidare Iași S.P.R.L. (M.R.L.), o echipă de specialiști în procedura insolvenței. De fapt, o echipă ce are ca principală preocupare sănătatea afacerii tale. E adevărat că suntem practicieni de top în insolvență, dar în primul rând suntem aici să te ajutăm. Avem competențe pe toate etapele ce alcătuiesc ciclul de viață al unui business, astfel încât îți putem spune la timp unde și ce doare, dar mai ales ce să faci pentru ca afacerea ta să fie bine. În cei peste 15 ani de practică pe piața din România am văzut multe și am învățat și mai multe. În momentul de față deținem experiența și uneltele necesare pentru a lua deciziile cele mai bune pentru clienții noștri.

De ce suntem diferiți? Suntem peste 30 de specialiști în echipa M.R.L. Practicieni în insolvență – cu acreditări multiple – consilieri juridici, avocați, marketing manageri, analiști. Societatea noastră are sediul central în Iași, dar performanțele obținute de-a lungul timpului alături de clienții noștri ne-au determinat să ne extindem. În prezent, avem reprezentanțe în orașele importante ale României. Am decis că trebuie să fim mai aproape de tine, de problemele tale.

Înainte de 1989, fiecare întreprindere avea nevoie de un inginer mecanic. Tot așa, o întreprindere ar trebui ca, pe lângă un contract cu un avocat/consilier juridic, contabil, pe locul trei eu aș pune contract de consultanță cu un practician în insolvență/firma (cu un adevărat practician în insolvență).

  • îți poate diagnostica ideea/afacerea existentă.
  • te poate consilia în ce angajări trebuie să faci, inclusiv top management.
  • te poate consilia juridic cum să îți fie bine în “piața actuală”.
  • te poate consilia financiar-contabil cum să economisești bani.
  • te poate ajuta să îți verifici permanent toate părțile vitale ale întreprinderii și să iei măsuri înainte de a se produce o pagubă.
  • îți poate verifica strategia și managementul societății.
  • îți indică probleme ce pot aparea din situația actuală a întreprinderii.
  • îți verifică și îmbunătățeste producția.
  • te ajută cu un audit și upgrade al marketingului.
  • te ajută să îți construiești o echipă fantastică.
  • te ajută să eviți posibile coborâșuri ale firmei și să fii mai fericit/liniștit.
  • te învață cum să îți păzești și securizezi afacerea.

Eu am devenit inginer în 1995. Atunci se făcea stagiatura 2 ani și abia după încă 5 ani puteai să faci un master. Recunosc ca MBA-ul finalizat în 2002 mi-a schimbat complet traiectoria profesională. Pe lângă multe cursuri profesionale în diverse domenii, am absolvit și Facultatea de Drept din Iași, care mi-a înrădăcinat adânc/stabilit principiile de viață/drept. Din păcate meseria de practician în insolvență a apărut foarte recent, în jurul anului 2000, neexistând o tradiție profesională. Din nu știu care motive, la un moment dat s-a considerat că inginerii nu sunt demni de această profesie ba mai mult, prin 2006, s-a considerat că statutul de avocat îți oferă cunoștințe de evaluare, contabilitate, finanțe, chiar marketing și management, astfel încât nu mai trebuie să dea examen de admitere în profesie…e suficientă o cerere scrisă.

Cum școala tranziției de la economie socialistă la economie de piață, școala vietii, abundă de lucruri inexplicabile, în 2006 s-a decis că tot ce are legatură cu numirea (alegerea) și confirmarea practicianului în insolvență nu mai este atributul judecătorului sindic, ci al creditorilor, debitorilor, care îți stabilesc și remunerația. Eu ca și proaspăt absolvent de MBA am ales sa devin un fel de “manager de criză” adică practician în insolvența, dupa trecerea examenului de practician. Menționez că toți ceilalți colegi MBA nu mai sunt demult în țară, ei lucrând ca manageri la diferite firme multinaționale în afara țării. Încă din copilarie, poate datorită contextului, mi-a placut ideea de dreptate. Cum practicianul la vremea aceea era “mâna lungă a justiției” era cel care informa instanța despre situația reală din întreprindere, propunea și implementa măsuri pentru salvarea/minimizarea pierderilor a fost ceea ce îmi doream și eram pregătit să fac. Același lucru îl fac și în prezent, dar nu pot să nu observ degradarea continuă a meseriei în favoarea creditorilor – debitori care stabilesc plata și mai sunt puțini cei care (pe cale de dispariție) și-au păstrat principiile (coloana vertebrală) și informează corect instanța și toate părțile de situația exactă din dosar, știind că ADEVARUL SUPĂRĂ și poate cauza supărarea creditorilor – debitori, ce pot determina excluderea din dosar. Totuși, se observă o îmbunătațire a economiei, o mai bună știință a întreprinderilor, o scădere a insolvenței și suntem mândri că prin consultanța oferită, la nivel de țară, ne-am adus contribuția și noi la o viață mai bună în România.

Corneliu Mititelu, Asociat Coordonator
Corneliu Mititelu
Asociat Coordonator

Principii și valori

Acesta este un capitol la care ținem enorm și cu care ne mândrim cu fiecare ocazie. Pentru că este vorba despre fiecare dintre noi, dar și despre echipa M.R.L. în ansamblu. Principiile despre care vorbim ne definesc, practic, atât ca oameni, cât și ca societate. Iar atunci când ești ghidat de valori sănătoase, întotdeauna în spiritul dreptății și al corectitudinii, al dezvoltării personale și ca instituție, progresul individual aduce progresul de grup. Lucru de care beneficiază din plin clienții noștri.

  • știm ce și cum să cerem pentru a fi operativi: cunoaștem cum să formulăm o cerere sau o solicitare către instituțiile naționale sau internaționale, astfel încât să nu fim nevoiți să pierdem timpul cu rectificări ulterioare.
  • oferim un status exact și corect al situației de fapt; procedurile bine documentate sunt principala apărare/soluție împotriva problemelor din zona gri. Cu alte cuvinte, tragem linie atunci când e nevoie și luăm măsurile necesare.
  • terminăm întotdeauna ce am început sau ce ne-am angajat să ducem la bun sfârșit. Una dintre calitățile pe care le căutăm la interviurile de angajare este această caracteristică de a duce la bun sfârșit o sarcină de lucru, fără complicații și scuze ce nu duc la nimic bun.
  • compania noastră funcționează după proceduri și sisteme bine puse la punct și testate de-a lungul anilor. În acest mod evităm cu succes pierderile de timp inutile atât pentru noi, cât și pentru clienți. Dacă o problemă devine recurentă, atunci ne găsim timp să creăm o procedură de a o evita pe viitor.
  • verificăm totul de două ori înainte de orice lansare de proiect. Avem și o vorbă despre acest aspect: dacă înclinația spre verificare de două ori a unei sarcini / a unui proiect nu este o obișnuință înnăscută, atunci ea trebuie cultivată. Este unul dintre primele lucruri pe care le află noii noștri colegi.

Certificări/Afilieri

Succesul nu vine peste noapte și niciodată fără o strategie clară. Noi am știut întotdeauna ce vrem și unde vrem să ajungem, de aceea am ținut să fim mereu cea dintâi companie din domeniu ce obține ultimele certificări și acreditări de la instituțiile abilitate. Nu e o întreprindere la îndemâna oricui, dar noi o privim ca o obligație față de noi, dar mai ales față de clienții noștri. Cu satisfacția clientului în minte, facem orice ne stă în putință să devenim mai buni și mai operativi în fiecare zi.

  • Deținem cele mai importante certificări la nivel național și internațional în ceea ce privește confidențialitatea documentelor și informațiilor cu care lucrăm.

Suntem membri ai Uniunii Naționale a Practicienilor în Insolvență din România

Ocupăm prima poziție în topul național al societăților acceptate de AVAS în vederea participării la licitațiile de desemnare a lichidatorilor societăților la care statul deține peste 50% din acțiuni

ANAF a admis societatea noastră pe lista practicienilor agreați la nivel național

Certificări

Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L. acordă o deosebită atenţie confidenţialităţii informaţiilor în posesia cărora se află în virtutea activităţii pe care o desfăşoară. Societatea noastră a obţinut o serie de certificări şi acreditări care demonstrează eficienţa sistemului de păstrare a confidenţialităţii.

ISO 9001:2008

Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L. a fost prima societate de profil din România care a obţinut în anul 2006 certificatul ISO 9001:2008 nr. 4204/2, cu recertificare la 24.11.2011. Această certificare are în vedere o abordare bazată pe managementul proceselor organizaţiei şi, de aici, o structură mult mai logică, orientarea către client şi evaluarea satisfacţiei acestuia, precum şi angajamentul top managementului pentru o îmbunătăţire continuă.

Certificat IQNet

Certificările SRAC beneficiază de recunoaştere la nivel internaţional în baza Certificatelor IQNet (The International Certification Network) cu nr. de înregistrare RO 4204, respectiv RO 0098.

ISO/IEC 27001:2005

Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L. a obţinut certificarea ISO/IEC 27001:2005 în data de 24.11.2011, certificare ce are la bază următoarele principii: confidenţialitatea, integritatea şi disponibilitatea informaţiei.

Corneliu Mititelu, Asociat Coordonator
Gabriela Mititelu – Avocat
„În afară de conștiință, totul e bestialitate.”

Decât să faci lucruri în care nu crezi, mai bine nu le face deloc. Aici, la MRL, am învățat că în lipsa unei convingeri intime care să te motiveze din interior, orice eventual succes este poate o bătălie câștigată, dar un război pierdut. Cele mai mari satisfacții vin din convingeri pătimașe, purtate ca un blazon.

Pentru mine, a lucra în insolvență este o mare provocare, lucru dovedit și de cei 12 ani petrecuți alături de echipa MRL.
În MRL nu există zile identice, fiecare zi este un nou prilej de a învăța lucruri noi, atât din „reușite” cât și din „înfrângeri”, iar noi, echipa MRL avem această capacitate de a transforma orice episod mai puțin plăcut într-o experiență profesională profitabilă.

Oana Corneanu, Practician in insolventa
Oana Corneanu – Practician în insolvență
„Un gram de inspirație valorează cât o tonă de motivație”

Competența și conștiinciozitatea profesională determină independența, obiectivitatea și comportamentul etic. Lucrez în cadrul companiei Management Reorganizare Lichidare Iași SPRL de 7 ani și pentru mine MRL înseamnă încredere, colaborare și respect.

Patricia Baciu – Practician In Insolventa
Patricia Baciu  – Practician în insolvență
„Viața nu are limite, cu excepția celor pe care ți le impui singur.”
Elena Baciu – Practician in insolventa
Elena Jîșcanu – Practician în insolvență
„Energia și perseverența cuceresc totul.”

​Chiar dacă viața nu este întotdeauna o “plimbare prin parc”, am învățat să accept provocările și să învăț din ele. Acum mai bine de 11 ani am găsit compania MRL, care m-a atras prin dorința de dezvoltare și perfecționare. Din acest motiv am ales să devin practician în insolvență și de atunci am participat la proiecte impresionante și am învățat să îmi propun multe și să nu fiu niciodată dezamagită de rezultate – întotdeauna va fi loc de mai bine și drumul spre atingerea perfecțiunii merită fiecare milimetru.

MRL este similar creierului, membrii MRL reprezintă neuronii și fiecare neuron deține și dezvoltă mai multe conexiuni. Astfel, MRL reprezintă și funcționează ca un sistem complex la un nivel superior. Pentru mine, MRL înseamnă Mobilizare, Rezultate și Loialitate, mobilizare pentru echipă, rezultate pentru clienți, loialitate față de toți colaboratorii noștri.

Noemi Andreea Pop – Practician in insolventa
Noemi Andreea Pop – Practician în insolvență
„Ca să reușești, trebuie să te educi în fiecare zi.”
Cornelia Țâmpău – Practician in insolventa
Cornelia Țâmpău – Practician în insolvență
„Nu-ți dori o viață ușoară, dorește-ți să devii mai bun.”

Am intrat în echipa MRL în anul 2012, de-a lungul anilor am descoperit în interiorul acestei echipe profesionalismul, seriozitatea, mulțumirea, autodepășirea. Învăț zi de zi lucruri noi și astfel pot deveni mai bună în ceea ce fac.

În echipa MRL nu există 2 zile identice, apar zilnic situații noi, oameni noi, decizii mai ușoare sau mai grele de luat. Viața e o continuă învățare.

Andrei Arhire – Practician in insolventa
Andrei Arhire – Practician în insolvență
„Inovația face diferența dintre un lider și un discipol.”
Cătălin Bucur – Consilier economist
Cătălin Bucur – Consilier economist
„Nu poți opri valurile, însă poți învăța să navighezi.”
Roxana Ilie - Consilier economist
Roxana Ilie – Practician în insolvență
„Când faci tot ce poți mai bun, nu știi niciodată ce miracol apare în viața ta sau în viața altui om.”
Cosmin Pop - Consilier juridic
Cosmin Pop – Consilier juridic
„Nu te opri la prezent, privește în viitor! ”
Teodor Goian Râpaș - Practician in insolventa
Teodor Goian Râpaș – Practician în insolvență
„Toți oamenii își pot depăși condiția și pot dobândi succesul, dacă sunt pasionați și dedicați cauzei lor.”
Liliana Crăciunaș - Practician in insolventa
Liliana Crăciunaș – Practician în insolvență
„Nu există nu știu, ci nu știu încă.”
Adelina Dram - Practician in insolventa
Adelina Dram – Practician în insolvență
„Strive not to be a success, but rather to be of value.”